Stabilisator til auto
Stabilisator: vanlige defekter og tegn til feil
- Brekkasje eller deformasjon:
- Metallbanking under kjøring på ujevnt underlag
- Karosseriet vipper svært mye ved bremsing og i svinger
- Bilen trekker spontant til en side under kjøring langs rette linjer
- Økt rulling på karosseriet i svinger
- Slitasje på overflaten av stabilisatoren hvor den festes til karosseriet:
- Banking fra opphenget under kjøring
- For mye hvining ved bremsing og i svinger
- Bilen er ustabil å manøvrere
Hvordan å reparere og erstatte stabilisator?
Dersom bilen brukes på veier med overflater av høy kvalitet, blir stabilisatorstaget sjeldent ødelagt. På biler som har kjørt 200 000 km. derimot, kan komponenten være slitt. Tegn på dette er at diameteren, på steder hvor den festes til karosseriet, har blitt redusert. Stabilisatoren kan også bli deformert eller ødelagt som et resultat av bilulykker eller fra intense sammenstøt når bilen kjører over hull på humpete veier, samt driftsforhold med ekstremt lave temperaturer.
Reparasjonsarbeid består av å bøye den ut for å gjenopprette formen. Dette alternativet er imidlertid kun mulig ved ubetydelige deformasjoner på stabilisatoren. Ved mer alvorlige skader eller brudd, må komponenten erstattes.
Vanligvis består prosedyren for å erstatte stabilisatoren, på alle typer biler, av å fjerne den ødelagte komponenten sammen med koblingene, stangen og braketten, samt montere ny del. Fôringer og tilhørende braketter bør skiftes ut samtidig, i tilfelle slitasje.
Dette arbeidet er imidlertid ganske vanskelig uten relevant erfaring og spesialutstyr. Derfor er det best å erstatte stabilisatoren på en servicestasjon.
Det anbefales å erstatte stabilisator på en servicestasjon.
Det anbefales å skifte stabilisatorledd og fôringer når stabilisatoren erstattes.
Typer:
- I henhold til hvilken aksel den monteres på:
- Foraksel
- Bakaksel
- I henhold til mulighet for å endre stivhet:
- Med konstant stivhet
- Med justerbar stivhet
- I henhold til innfesting til fjæring:
- Direkte
- Med hjelp av koblinger med kuleledd

Informasjon for Stabilisator
Bil spenningsregulator er en elektronisk enhet som gir en stabil utgangsspenning tross for endringer i amplituden av inngangsspenningen i et område. Fysisk spenning er en kontrollert transformator. Alle moderne biler er utstyrt med kraftige elektroniske komponenter: kjørecomputer, alarm system, DVD-spillere, videospillere og annet elektronisk utstyr. Men disse komponentene trenger spesielt forsiktig holdning.
De må beskyttes mot spenning hopp, puls bølge, høyfrekvent støy og kortslutning. Forresten, overspenning kan oppstå på grunn av tilkoblede kraftige dagens forbrukere: krutt på tidspunktet for antennelse, starter, kraftig lydanlegg, kjølevifter, klimaanlegg og andre lignende enheter. Hva er konsekvensene hvis du lar bilen utstyr uten nødvendig beskyttelse? Mange drivere møtt en mindre problemer - forstyrrelser, men mange bileiere er lei mislyktes elektriske enheter. Automatisk spenningsregulator fungerer for å hindre slike problemer og sikre at ingen pause makt.
Det er ikke vanskelig å beskytte bilen din. Bare plugg PVS 100 regulator direkte til batteriet.
Hvis du ønsker å beskytte elektrisk utstyr i bilen, må du kjøpe en automatisk spenningsregulator. Det er imidlertid ikke nødvendig å tilbringe tid i spesialbutikker eller service sentre. Ikke kast bort tid og overpay. Bare i vår nettbutikk uten å forlate hjemmet eller kontoret. Vi tilbyr våre kunder et bredt spekter av pressbolt for eventuelle bilmerker. Bestille noen deler du trenger til en moderat pris. Vi garanterer også korte leveringsvilkår. I vårt sortiment våre kunder kan også finne bremseklosser, senter lyddemper, bunnpanne og brems sylinder.
Stabilisator: Bestselgere
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Lengde over alt [mm]: 220
- Utvendige gjenger [mm]: 10X1,25
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: -ORIGINAL Quality
- Monteringsposisjon: bakaksel
- nødvendig stykktall: 1
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med gummilagre
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Vekt [kg]: 3,062
- Renovert: Helt nye
- Styretype: skråarm
- Monteringsposisjon: bak, venstre, øvre, høyre
- Lengde [mm]: 380
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Lengde over alt [mm]: 93
- Diameter [mm]: 24
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel begge sider
- Innvendig diameter [mm]: 22
- Lengde [mm]: 39
- Renovert: Helt nye
- nødvendig stykktall: 1
- Stabilisatordiameter [mm]: 25
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med gummilagre
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Vekt [kg]: 3,082
- Renovert: Helt nye