Hjulsylinder til auto
Bremsesylinder: vanlige defekter og tegn til feil
- Stempelet låser seg:
- Redusert bremseeffekt
- Hjulene aktiveres ikke samtidig ved bremsing
- Bremsesystemet reagerer for tregt når du trykker på bremsepedalen
- Bilen endrer kurs under bremsing
- Bremsepedalen er stiv
- Slitte tetninger:
- Kjøretøyet endrer kurs tilfeldig når du trykker på bremsepedalen
- Bremsevæskenivået i tanken reduseres fort
- Det kreves betydelig med innsats for å trykke på bremsepedalen
Hvordan å reparere eller erstatte bremsesylinder?
Reparasjon av bremsesylinder består av å erstatte alle hylsepakninger og støvmansjetter Det er viktig at reparasjonsarbeidet kun utføres på komponenter som ikke er korroderte eller mekanisk skadet. Reparasjonsprosedyren er som følger:
- Festeboltene eller hjulmutterne bør løsnes, og deretter kan karosseriet løftes opp ved hjelp av en jekk: festene skrus helt av og hjulet demonteres
- Bremsetrommelen bør fjernes, deretter bremseledningene og festeboltene på bremsetrommelen skrus løs, samt komponenten demonteres
- Hoveddelen på komponenten festes på koblingene, støvmansjetten og holderingen fjernes og så er komponenten fullstendig demontert
- Alle elementer må rengjøres og undersøkes for mekaniske skader.
- Dersom du ikke finner skader, monterer du nye tetninger fra reparasjonssettet (kjøpes på forhånd): sylinderen settes sammen igjen og monteres på plass.
- Hjulet monteres i riktig posisjon.
I andre tilfeller må defekt komponent erstattes. Det anbefales å erstatte bremsetrommelene samtidig på begge sider av akselen. Dette utføres i følgende rekkefølge:
- Fjern hjulet og demonter den ødelagte sylinderen i henhold til beskrivelsen ovenfor
- Installer ny del
- Utfør monteringen i motsatt rekkefølge
- Luft det hydrauliske bremsesystemet etter installasjon
Rekkefølgen for erstatning kan variere for biler av ulike merker, vennligst studer kjøretøyets tekniske dokumentasjon før arbeidet starter.
Det anbefales å erstatte bremsesylinder på en servicestasjon.
Sjekk bremsevæsken når bremsesylinderen erstattes, og fyll på om nødvendig.
Gjennomsnittlig levetid er 100 000-1500 00 km.
Typer:
- Etter monteringsside:
- Venstre
- Høyre
- Alle sider
- I henhold til hvilken aksel den monteres på:
- Foraksel
- Bakaksel
- I henhold til antall stempler:
- Én stempel
- Dobbeltstempel
- I henhold til materiale:
- Støpejern
- Aluminium

Informasjon for Hjulsylinder
Bremsesylinderen er nødvendig for omdanning av fluidumtrykk i mekanisk kraft påføres direkte på elektrodene. Bremsesylindrer er single-stempel og to-stempel. De består av en støpejern sylinder, som har to stempler, aluminium som er presset mot de beseglende koppene. Spesielle gummideksler beskytte den indre delen av sylinderen mot smuss og støv. Inne stempler det trykkes spesielle stål pinner, i spor som det er endene av bremseskoene. Sylinder kropp har en knast som er festet til den bærende bremseskiven med spesielle bolter. Inne i sylinderen er det to hull.
Den nedre er utformet for tilførsel av væske fra røret. I det øverste hullet er det skrudd en omføringsventil, som er utformet for å frigjøre luften fra systemet når fylle den med væske. Denne ventilen har en konisk sete, som gir den med tetthet når den er skrudd. For å hindre den fra tilstopping er ventilen hullet stengt med en bolt. Bremsesylindrer er koblet til master sylinderen gjennom rørledningssystemet, som består av metallrør, T-stykker, fagforeninger og en serie av gummislanger.
Tetthet er utstyrt med stramme trykkflensforming endene av rørene, som er basert på de koniske sete beslag eller tees. Men de er forseglet med skiver, som er laget av mykt stål.
Vår nettbutikk tilbyr deg en flott mulighet til ikke bare å motta viktig informasjon, men også for å kjøpe originale bildeler. Og du kan gjøre dette uten å forlate hjemmet eller kontoret. Du trenger ikke å vente i linjer. Bare plassere din bestilling som vil bli levert på den angitte adressen på kortest mulig tid. Den største fordelen med vår nettbutikk er et bredt utvalg av varer. I vår nettbutikk har du mulighet til å kjøpe bremsesylinderen, styring trekkstang, drivstoffilter og slå indikator. En annen fordel er at vår nettbutikk tilbyr våre kunder lave priser.
Hjulsylinder: Bestselgere
- Monteringsposisjon: bakaksel, venstre bakaksel, høyre bakaksel
- Diameter [mm]: 19,05
- Material: Støpejern
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
- Material: Støpejern
- Gjengemål: 1x M10x1.0
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
- Material: Støpejern
- Hulldiameter [mm]: 19,05
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
- Diameter [mm]: 19,05
- Material: Støpejern
- Renovert: Helt nye
- Stempeldiameter [mm]: 22,2
- Renovert: Helt nye
- Material: Aluminium
- MAPP-kode finnes:
- Stempeldiameter [mm]: 19,0
- Renovert: Helt nye
- Material: Grått støpejern
- MAPP-kode finnes:
- Stempeldiameter [mm]: 17,5
- Renovert: Helt nye
- Material: Støpejern
- Hulldiameter [mm]: 19,05
- Bremsesystem: APL/Bendix
- Renovert: Helt nye