Slavesylinder clutch til auto
Clutch slave sylinder: vanlige defekter og deres tegn
- Skader på ermene eller sylinder fjærene
- Flekker av bremsevæske kommer frem der bilen står parkert.
- Vanskelig å endre bilens fart.
- Clutchen fungerer ikke skikkelig.
- Arbeidsreise på clutchpedalen øker.
- Clutchen reagerer kun når pedalen presses skarpt.
- Sprekker på kroppen
- Det er merkbart at clutchpedalen synker til gulvet.
- Clutchen fungerer ikke skikkelig.
- Nivået av bremsevæske i tanken synker drastisk.
- Clutchpedalen faller sakte nedover.
- Spor etter arbeidende væske kommer frem inne i bilen under pedalene.
Hvordan å reparere eller bytte ut clutch slave sylinder?
Den gjennomsnittlige levetiden til clutch elementer i bilen er 120 000 – 150 000 kilometer, i henhold til kjørestil og forholdene bilen kjøres i.
En defekt clutch slave sylinder kan repareres, hvis grunnen til at den ikke fungerer er forårsaket av elementer som kan byttes. I slike tilfeller utføres en installering av et reparasjonssett som inneholder fjæren, den beskyttende hetten og stempel O-ringer. Med tanke på kostnader og for å øke effektiviteten til byttingen anbefales det ikke at man bytter ut defekte sylinder elementer hver for seg.
Prosedyren av bilens sylinder reparasjonssett bytting omfatter følgende: frakobling av saksesplinten, koblet til clutchens slavesylinder presser og fjerning av clutchens returfjær ut av gaffelen. Deretter skrur man ut boltene som fester slavesylinderen til koblingshuset, pressen blir fjernet fra gaffelen, deretter demonteres sylinderen sammen med boltene i hull, demontering av komponenten og installering av et nytt reparasjonssett blir utført.
Det er ganske vanskelig å utføre reparasjon eller bytting av delen uten spesielt utstyr og egenskaper; derfor anbefales det kun å få alt dette gjort på et bilverksted.
Informasjon for Slavecylinder kobling / slavesylinder clutch
Slavecylinder kobling / slavesylinder clutch: Bestselgere
- Gjengemål: 12 x 1
- Hulldiameter [mm]: 23,81
- Material: Støpejern
- Renovert: Helt nye
- Hulldiameter [mm]: 20,64
- Gjengemål: 13
- Avstand på festeboring [mm]: 42
- Renovert: Helt nye
- Sylinder stempeldiameter [mm]: 19,05
- Material: GRP (glassfiberforsterket plast)
- Avstand til festebolter [mm]: 65
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 22,2
- gjengemål 1: 1x M12x1.0
- Material: Aluminium
- Renovert: Helt nye
- Material: Aluminium
- Gjengemål: 12 X 9
- Bremsesystem: SACHS
- Renovert: Helt nye
- Renovert: Helt nye
- Material: Støpejern
- Gjengemål: 12 x 1
- Bremsesystem: Bendix/Bosch
- Renovert: Helt nye
- Material: Støpejern
- Gjengemål: 10 x 1
- Bremsesystem: FTE
- Renovert: Helt nye