Servopumpe til auto
Hydraulisk servopumpe: vanlige defekter og tegn til feil
- Slitasje:
- Vanskelig å dreie rattet
- Rattet vender ikke tilbake til utgangsstilling etter svingning
- Overdrevent med støy oppstår når pumpen er i drift
- Fastlåsing av trykkreduksjonsventil:
- Spontan dreining på rattet, krever konstant justering
- Vanskelig manøvrering, som for eksempel parkering, krever mer innsats og tid
- Plystring, hvining og andre fremmede lyder høres under kjøring
Hvordan reparere eller erstatte hydraulisk servopumpe:
Du må kontakte en servicestasjon for å få utført reparasjoner på den hydrauliske servopumpen. Fagfolk vil kunne fjerne og demontere den, samt rengjør alle delene og inspisere dem etter skader. Defekte elementer, som lager eller tetning, erstattes med nye. Dessuten kan det bli nødvendig å justere eller erstatte drivreimen, samt fylle på med ny arbeidsvæske.
Dersom skadene er alvorlige, bør delen erstattes. Ettersom prosedyren for å erstatte hydraulisk servopumpe er ganske arbeidskrevende, og trinnrekkefølgen også kan være forskjellig for biler av ulike merker, er det best å få det utført på en servicestasjon.

Informasjon for Servopumpe / servostyringspumpe
Servopumpe / servostyringspumpe: Bestselgere
- Driftstype: hydraulisk
- Remskiver: uten reimskive
- Navprofil: VW 3-Loch
- Renovert: Helt nye
- Driftstype: hydraulisk
- inntak-ø [mm]: 16
- uttak ø [mm]: 16
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 155
- Bredde [mm]: 155,0
- Høyde [mm]: 140
- Renovert: Helt nye
- Driftstype: hydraulisk
- Tannantall: 23
- Venstre- / høyrestyring: for høyre/venstre ratt
- Renovert: Helt nye
- Navprofil: Curved triangle
- Driftstype: hydraulisk
- Leveringsmengde [l/t]: 60
- Renovert: Helt nye
- Byttedel:
- Driftstype: hydraulisk
- Pumpetype: vingepumpe
- Renovert: Helt nye
- Driftstype: hydraulisk
- Trykk [bar]: 90
- Farge: svart
- Renovert: Helt nye
- Driftstype: hydraulisk
- Driftstrykk [bar]: 120
- tilleggsinfo: ORIGINAL Quality
- Renovert: Helt nye