Støtdemper til auto
Støtdemper for fjæringssystem: vanlige defekter og tegn til feil
- Slitasje:
- Karosseriet ruller fra side til side under kjøring
- Unormale lyder og banking kan høres under kjøring
- Du kjenner at metall treffer karosseriet når bilen kjører over hindringer
- Bilen heller forover eller bakover ved akselerasjon eller bremsing
- Sprekker på stangtetningen til støtdemperen:
- Banking kan høres fra støtdemperen under kjøring
- Bilens styreevne svekkes, bilen skrenser når du svinger
- Ujevn dekkslitasje på ulike hjul
- Synlige oljeflekker på støtdemperen og nær den
- Mekaniske skader eller korrosjon på støtdemperstangen:
- Bilens bremselengde øker
- Det oppstår oljelekkasjer fra støtdemperen
- Unormale lyder fra fjæringen kan høres under akselerasjon eller når du kjører over hindringer
Hvordan erstatte støtdempere for fjæringssystem:
Det frarådes på det sterkeste at støtdemperne repareres. Komponenten bør erstattes dersom det oppstår feil. Det anbefales å utføre erstatningen på en servicestasjon, ettersom prosedyren er ganske arbeidskrevende og krever spesialverktøy. I tillegg må hjulinnstillingen justeres etter reparasjonsarbeidet er ferdig, noe som kun kan utføres på en servicestasjon. Ta hensyn til at du bør alltid bytte ut begge støtdemperne på én aksel på bilen.Det anbefales å installere nye tetninger og støvmansjetter når du erstatter støtdemperne.
- Bruk et sett til å erstatte støtdemperne på hver aksel.
- Undersøk støvmansjetten og anslagsklossen på støtdemperen grundig. Erstatt dem ved bruk at sett om nødvendig.
- Gjennomsnittlig levetid: 100 000–120 000 km.
Typer:
- Etter lading:
- Oljeladet støtdempere
- Gass- og oljeladet støtdempere
- Etter design:
- Dobbeltrørs støtdemper
- Ettrørs støtdempere
- Etter monteringsposisjon:
- Venstre støtdempere
- Høyre støtdempere
- Støtdempere som monteres på begge sider
- Etter aksel:
- Foraksel støtdempere
- Bakaksel støtdempere
Informasjon for Støtdemper
Støtdemper er en komponent som er nødvendig for å kompensere og glatte dynamiske belastninger som oppstår når alle kjøretøy kjører på en ikke-lineær overflate. Det virker på opphenget når bilen er i bevegelse. Uansett innsatsen og hastigheten på last, kan støtdemper suspensjonsdeler bevege seg lettere. Ifølge historiske data, ble støtdemper først brukt i militært utstyr. For første gang de unike kompensasjon komponenter og sammenstillinger ble installert på tanken suspensjon. Støtdempere har en klar oppgave. De skal til for å holde hjulene i kontakt med veien. Hjulet må rydde og forsiktig gå rundt hindringen og raskt og nøyaktig tilbake til veien, slik at riktig grep. Fjærer tåle vekten av bilen og resten er gjort av støtdempere.
En ekte veien har mer komplekse dekning enn i teorien. Dette betyr at ikke alltid bilen går i en rett linje. Flere humper en etter en vil gjøre demper arbeid i en ødelagt måte. Det vil ikke fullt rette opp og skal fungere igjen i kompresjon.
Det er nødvendig å sikre en komfortabel behandling av små humper og på store støt å unngå full kompresjon av absorberen. Det må være et kompromiss mellom steerability og komfort. Det er ett-og dobbel-rør støtdempere. De kan også være hydraulisk og gass (med en hydraulisk gass-backup). Det finnes også rene gasstøtdempere, som bruker svært høyt gasstrykk. Men de er svært sjeldne.
Om du trenger å erstatte støtdemper, ikke kast bort tid for butikker eller garasjer. I dette tilfellet vil du ikke bare kaste bort din personlige tid, men overpay. Det er bedre å besøke vår nettbutikk. Her våre kunder vil finne et stort utvalg av kamaksler for hvilken som helst bil merkevare. Bestill den delen du trenger til en inntektsbringende pris. Vi vil se levering skal oppfylles på kortest mulig tid. I vår nettbutikk finner du også støtdemper peiling, luftfilter eller bremsesko.
Støtdemper: Bestselgere
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel, høyre bakaksel, venstre bakaksel
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye
- Støtdempertype: gasstrykk
- Støtdemper-type: fjærbein
- Støtdemper-monteringstype: nedre øye, øvre stift
- Renovert: Helt nye
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Støtdemper-type: teleskopstøtdemper
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Støtdemper-system: torørs
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: TWIN
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Støtdempertype: gasstrykk
- Renovert: Helt nye