Spenningsregulator til auto
Generatorens spenningsregulator: Vanlige feil og deres symptomer
- Oksiderte eller lukkede kontakter
- Lys enheter brenner ofte ut.
- Batteriet vil ikke lade selv om det fungerer.
- Problem med å starte motoren.
- Bilens lyselementer virker korrekt ved høyt turtall, men blir svakere når turtallet er lavere.
- Ødelagte kabler. Denne typen feil vises vanligvis ved at batteriet ikke lader.
Hvordan reparerer eller bytter jeg ut generatorens spenningsregulator?
Generatorens spenningsregulator kan ikke repareres. Ved slitasje eller stor skade, bytt ut delen. Dette anbefales å utføres på et bilverksted fordi prosessen er omfattende og krever demontering av generatoren. For å bytte ut reléet bør man stoppe strømforsyningen til batteriet, koble kablene fra stikkkontakten, demontere generatoren og fjerne bakdekselet. Deretter finner du kontrolleren, trekker ut kablene og demonterer den ødelagte komponenten. Deretter installerer du de nye på plass og setter tilbake enheten i omvendt rekkefølge.

Informasjon for Spenningsregulator
Spenningsregulator: Bestselgere
- Spenning [V]: 12
- diameter opptak [mm]: 14
- Pluggkabinettform: D-formet
- Renovert: Helt nye
- Produsentinnskrenkning: Bosch
- Spenning [V]: 12
- Driftsspenning [V]: 14,4
- Renovert: Helt nye
- Vekt [kg]: 0,138
- Renovert: Helt nye
- Spenning [V]: 12
- Kvalitet: ECONOMY LINE
- ny del uten pant:
- Renovert: Helt nye
- Generatortype: for likestrømsgeneraqtor
- Spenning [V]: 14
- Renovert: Helt nye
- Spenning [V]: 12
- Kvalitet: STANDARD LINE
- ny del uten pant:
- Renovert: Helt nye
- Spenning [V]: 14,6
- Pluggtype-ID: L-DF
- Renovert: Helt nye
- Spenning [V]: 14
- Produsentinnskrenkning: OE BOSCH
- elektr. regulator:
- Renovert: Helt nye