Ladeluftslange til auto
Luftinntakssystem: Vanlige feil og deres symptomer
- Sammenbrudd av det elektroniske kontrollsystemets sensorer
- Motoren fungerer feil.
- "Sjekk motor” signalet er aktivert.
- Bilen rykker når den akselererer.
- Vanskelig å starte motoren.
- Skitne elementer
- Tapt motor kraft.
- Svart røyk er synlig fra eksosrøret.
- Økt drivstofforbruk
- Skade, slitasje på turboladerens inntaksslange, luftinntaksslange og systemets tetningselementer
- Plutselig motorstans.
- Ukjent støy når motoren går.
- Ustabile motor turtall.
Hvordan reparerer eller bytter jeg luftinntakssystemet?
I tilfelle feil i bilens luftinntakssystem, besøk et bilverksted for å finne ut hvilket element som er defekt for utskifting. Systemet inspiseres etter lekkasje ved en trykkprøve utført i luftinntak linjene ved bruk av en røykgenerator.
Systemets reparasjon inkluderer utskifting av elementer som ikke fungerte lenger. Kompleksiteten til endringen avhenger av bilmodellen og hvor den defekte komponenten er lokalisert. Å bytte luftfilter så er det som regel mellom motoren og radiatorgitteret og deretter må du skru festene fra huset, fjerne den ødelagte komponenten og installere den nye på plass. Å erstatte elementer i gasspjeld enheten må du koble fra luftførende slanger og rør, kjøleslange, koble fra ledninger i tomgangs luftkontroll ventilen og deretter skifte ut defekte deler det gjelder. For å skifte inntaksmanifolden er imidlertid mye mer komplisert fordi motordekselet og drivstoff bane da må demonteres.
Bytte de ulike elementene i luftinntakssystemet krever spesielle ferdigheter og verktøy for å overlevere dette arbeidet til spesialister på et bilverksted.
Informasjon for Ladeluftslange
Ladeluftslange: Bestselgere
- Ledning turbolader: Innsugningsmanifold til rørledning
- slangelengde [mm]: 200
- Spesifikasjon: Intercooler
- Renovert: Helt nye
- slangelengde [mm]: 250
- innvendig diameter 2 [mm]: 58, 56
- Monteringsposisjon: øvre venstre, kasse strupeventil
- Renovert: Helt nye
- Material: AEM (etylen-akrylat-kautsjuk)
- slangelengde [mm]: 230
- innvendig diameter 2 [mm]: 69, 55,5
- Renovert: Helt nye
- Material: gummi med tekstilforsterker
- Material kompresjonsring/fortetningsring: rustfritt stål
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tetning
- Renovert: Helt nye
- tilleggsinfo: Original VAICO Quality
- Diameter fjærklemme [mm]: 50
- Monteringsposisjon: Ladeluftslange
- Renovert: Helt nye
- Vekt [kg]: 0,001
- tilleggsinfo: Original VAICO Quality
- kjøleledning: Overløp kjøler
- Renovert: Helt nye
- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Material: MVQ (silikon-kautsjuk)
- Renovert: Helt nye
- Material: NBR (nitril-butadien-kautsjuk)
- Farge: svart
- innvendig diameter 2 [mm]: 59,5, 34,5
- Renovert: Helt nye